Even bijpraten met Carlijn

Door gastblogger  Carlijn Binnenhuis

Even een update over mijn avontuur  in de schrijverswereld. De reacties zijn allemaal nog steeds erg leuk en leerzaam. Ik heb natuurlijk ook de nodige pittige feedback gekregen van een aantal professionals. Over de opbouw, de dialogen en de lay-out die natuurlijk niet standaard is. Tja en daar hebben ze natuurlijk ook helemaal gelijk in. Ik heb nog een boel te leren.

Toch vertelden die zelfde professionals me ook dat ze mijn boek niet weg kunnen leggen omdat het zo vol humor geschreven is en dat ze mijn schijfstijl geweldig vinden. Een schijfstijl waar zelfs de niet-lezer van gecharmeerd blijkt te zijn, heb ik ontdekt. Op zich ook niet gek vind ik zelf. De eerste druk is uitverkocht en de vraag naar mijn boek was er nog steeds. Ach ja, dacht ik, waarom dan geen tweede druk. Ik trok mijn stoute schoenen aan en reed richting de drukker. Inmiddels heb ik met een beetje hulp geleerd dat ik me niet gelijk uit het veld moet laten slaan, en ik had mijn plan al klaar. Dat heet volgens een paar goede vrienden in de ondernemerswereld   ONDERNEMEN . Zo kwam het dat ik een goede deal heb gesloten en een week later mijn boeken in ontvangst kon nemen.

Op social media heb ik wat mensen leren kennen die me verschillende tips aan de hand hebben gedaan. Met een paar mensen heb ik een afspraak gemaakt, wat gebrainstormd en weer nieuwe energie gekregen. Dus  behalve schrijven ben ik nu ook een heel piepklein ondernemertje geworden. Echt een piepklein ondernemertje want van schrijven word je echt niet rijk. Het moet een passie zijn en die passie wil ik graag delen met een heleboel mensen. Dus mijn kleine schrijfproject krijgt een vervolg. Hoe leuk is dat!

Zo is mijn boek nu ook te koop bij bol.com. Met deel twee ben ik aan het schrijven en ik hoop dat dit weer net zoveel plezier met zich meebrengt als mijn debuutroman  Een sprong in het diepe. De start van een leek in de schrijverswereld was heel bijzonder en zoals ik vandaag op twitter las….. Elke professional was ooit een amateur….. En bedenk steeds weer…ALS JE NIKS DOET MET JE LEVEN GEBEURT ER OOK NIKS!

carlijn binnenhuis publiceert in eigen beheer

Carlijn signeert!

Geef een reactie

